THE LESBIAN SISTERS

THE LESBIAN SISTERS
Fotos de Eugenia Gusmerini

lunes, 11 de enero de 2010

Jo també m'hi apunto


Dissabte a la tarda vaig anar a veure ‘M de Roig: paraules d’avui’ a l’Espai Brossa. Els dissabtes fan doble funció. L’espectacle es va estrenar aquest divendres dia 8 i romandrà en cartell fins el 24 de gener. Es tracta d’un muntatge on la paraula de l’escriptora Montserrat Roig és la protagonista. Tot està al servei d’aquesta paraula irònica, afilada, punyent i absolutament actual. Temes com la guerra, la dictadura, els éssers diferents, la dificultat de l’adolescència, les tradicions, l’amor o les pròpies creences expressades en l’últim text titulat ‘Jo també m’hi apunto’ conformen els temes del collage dels textos escollits, tots ells publicats al diari Avui i recollits al llibre ‘Un pensament de sal, un pessic de pebre. Dietari obert 1990-1991’, any aquest en que un càncer ens va privar de la seva ment lúcida.
Els textos ens els serveix l’actriu Mariona Casanovas acompanyada per la guitarra d’Emili Cuenca. La senzillesa del muntatge, en tot moment adreçat directament al públic, afavoreix la connexió amb l’espectador que ja des del primer moment atenc amb els cinc sentits a totes les històries que la Montserrat Roig va escriure un dia per ser llegida però que al teatre cobren una vida gens menyspreable, la veritat.
L’espectacle comença i acaba amb la música de Edith Piaf, una altra dona amb una personalitat contundent, com demostra la cançó ‘Je ne regrette rien’, al principi cantada per la Mariona Casanovas –gairebé taral•lejada– i al final, en un emotiu muntatge de fotos de Montserrat Roig, per la pròpia Piaf.
Em va agradar veure entre el públic no només les dones i homes coetanis de la Montserrat Roig que la llegien llavors, sinó algunes dones acompanyades pels seus fills adolescents.
‘M de Roig: paraules d’avui’ a l’Espai Brossa, una proposta d’allò més recomanable per tornar a sentir a prop una veu que continua entre nosaltres.
Jo també m’hi apunto.

No hay comentarios: